POWRÓT

Plac Zbawiciela jest alternatywnym centrum Warszawy wypełnionym opowiadającymi niesamowite historie kwiaciarkami, kawiarniami oraz zakładami rzemieślniczymi pamiętającymi czasy odbudowy stolicy. Postanowiliśmy nadać temu miejscu nową formę zamieniając je na jeden dzień w Plac Zabawiciela – miejsce artystycznych zabaw.

W przeddzień Dnia Dziecka, dla tych którzy mimo upływu lat nie rezygnują z latawca, hulajnogi oraz chodzenia po drzewach zorganizowaliśmy wraz z rysownikami, muzykami, architektami, kucharzami i filozofem cykl interaktywnych zabaw.
Ruch na Placu Zabawiciela obowiązywał zgodnie ze wskazówkami zegara. Goście przeszli 8 punktów na trasie:

  1. Punkt informacyjny, w którym dostali mapy i zapoznali się z ideą projektu.
  2. Punkt Relaksu, w którym na Platformie Wyobraźni Aleksandry Klupińskiej relaksowali się wśród zieleni świeżej trawy i szumu morskich fal.
  3. Punkt Graficzny gdzie pozowali do zdjęć w monidłach autorstwa Endo, Tymka Jezierskiego, Arobala i Roberta Czajki, kolorowali piksele w pikselozie Magdy Frankowskiej oraz tworzyli Re-boty z grupą Vlepvnet.
  4. Punkt Konkursowy, w którym testowali prace zgłoszone do konkursu na zabawkę do zabawy. Wśród zwycięskich projektów wybranych przez jury (Artur Frankowski, Zuza Ziomecka i Krzysztof Ginter z rodzinami) znalazły się Dywany Agnieszki Czop i Joanny Rusin, Bańkomaker Moomoo Architects oraz Gry E&E.
  5. Punkt Muzyczny, w którym testowali nowopowstałe zrecyklingowane instrumenty muzyczne razem z KuSzą – muzykami – Norbertem Kubaczem i Pawłem Szamburskim
  6. Punkt Kulinarny, w którym uczyli się skręcać polskie Suszy i wymieniali przepisy kulinarne z autorkami książki „Klapsa czy konferencja – czyli jak jeść, żeby nie zostać zjedzonym” – Magdą Ponagajbo, Asią Dziurewicz, Asią Jakubowicz i Pauliną Sieniarską.
  7. Punkt filozoficzny, w którym z Jarosławem Markiem Spychałą – twórca idei Lego-Logos budowali wieże filozoficzne z klocków lego.
  8. Punkt Wzorniczy, w którym z Krzysztofem Czajką, własnoręcznie za pomocą tektury falistej, linijki i nożyczek konstruowali krzesła.

Do zabawy włączyły się kawiarnie zgromadzone przy placu, a także Zakład Naprawy Maszyn oraz kwiaciarki.